20.7.2007 Tokyo - Nikko

Stod op klokken 8:30. Værelset lugtede stadig meget muggent. Godt at komme ud. Tog toget til Tokyo-station hvor vi undersøgte om de havde fundet vores glemte bog. Det havde de ikke. Tog toget til Nikko der ligger nord for Tokyo. Det tog lidt under to timer. Der var koldt og overskyet, og jeg skiftede til lange buskser og tog min jakke frem. Bagefter spiste vi nudler uden for stationen. Fik et kort over området i turistinformationen. Gik en tur gennem det kendte tempel-område og op ad bjerget og tilbage igen. De store flotte templer var vi ikke så interesserede i, da vi jo lige havde set mange af samme slags i Kyoto. I skoven var der mange små templer og andre hellige steder. Det var sjovt at se. Rie fandt en sten der skulle kunne hjælpe på frugtbarheden. Da vi kom ned til byen igen, begyndte det at regne. Tog toget tilbage til Tokyo. Vi besøgte hittegodskontoret, og denne gang var der bid. Glade for at have fået bogen tilbage tog v i toget til Okubo i Tokyo hvor jeg gik i skole. Først gik vi ind på en masse love hotels og forhørte os om hvad tid man kunne checke ind for overnatning. Bagefter gik vi ned og kiggede lidt på min gamle skole. Da der er enormt mange koreanere der bor i kvarteret, gik vi på koreansk restaurant. Det var hyggeligt, og igen føltes Tokyo så hjemligt efter at have rejst rundt i hele landet. Efter maden fandt jeg et åbent trådløst netværk som jeg brugte til at uploade tekst til websitet. Forbindelsen var desværre for langsom til at vi gad vente på at også uploade billeder. Checkede ind på et hotel til 5000 yen der hed Ai (kærlighed). Helt overraskende var det to ældre mænd der tog imod. Det er første gang vi ikke er blevet mødt af en kvinde. En af de to mænd fulgte os op på værelset, som var meget retro-trendy med bla. en lille rød plys-sofa. Jeg drak øl og forsøgte forgæves at finde noget trådløst-netværk fra vinduet. I nyhederne sagde de at 14 mennesker er døde i forbindelse med det voldsomme regnvejr. Da gik i seng regnede det udenfor.