14.7.2007 Beppu - Fukuoka

Efter morgenmad forlod forlod vi hotellet tidligt. Vi gik ned i byen for at se lidt på den sexindustri byen skulle være kendt for. Vi kunne ikke rigtigt finde noget i den retning der var mere voldsomt end hvad der er at finde i en hver japansk by. Byen var generelt meget nedslidt og lettere deprimerende. Vi tog en bus ud til et sex-museum, som er noget af det dårligste jeg har set. De havde blandt andet en samling af dyrepeniser og nogle spændende dukke-opstillinger, hvor jeg blot vil nævne den der forestillede snehvide have sex med de syv små dværge medens prinsen kikkede ind af vinduet. I vores guidebog var der nævnt nogle udendørs-bade, som de lokale skulle have bygget i bjergene. Dem ville vi gerne se, og derfor tog en bus tilbage til stationen. Her steg vi på en ny bus og kørte hen til det område hvor badet skulle ligge. Vi blev sat af hvor chauføren mente det var bedst. Vi fik lidt hjælp af et par lokale, og fandt badet efter at have gået et godt stykke tid. Der var to lokale mænd i badet da vi kom. De tog sig ikke særligt af at der kom en kvinde. Rie klædte om til bikini, jeg hoppede i au naturel. Vi begyndte at snakke med de to japanere, og det var meget hyggeligt. Vi spurgte til et andet bad som var nævnt i guidebogen. Det viste sig at være ret svært at komme til uden bil. Senere tilbød den ene at køre os op til det bad der lå længere oppe ad bjerget. Vi kørte derop i en bil som det viste at manden boede i da han var arbejdsmand og havde arbejde rundt omkring i løbet af ugen. Efter at have kørt på en meget ujævn vej i et stykke tid stog vi ud af bilen. Vi skulle gå det sidste stykke hen til badet. Vi kom ind i et område der meget lignede noget vi tidligere havde set på Hokkaido i forbindelse med vores vulkan-tur. Der var to kar som vi hoppede i meget dejligt, men ikke så varmt som det første bad længere nede. Som bonus, var udsigten dog helt fantastisk. Byen nedenfor var stort set skjult, og man kunne kun se bjerge og hav. Efter et have badet inviterede vi vores guide på lidt mad. Han mente at vi skulle prøve den lækre specialitet rå kylling. Rie turde ikke smage det, men jeg spiste et par stykker med soya og wasabi. Efter maden tog vi en bus tilbage til stationen. Vi besluttede os for at forlade Beppu og tage toget til Hakate/Fukuoka hvor Shinkansen har sin endestation på Kyushu. Vores plan var at tage til Kyoto dagen efter. Vi kom til Hakate og spiste en fantastisk dejlig ramen på en gaderestaurant ved floden. På den anden side af vandet kunne vi se en masse love hotels, så der var ikke problemer med at finde ud af hvor vi skulle hen efter maden. Der var meget travlt på hotellerne da vi kom lidt over 22. Det billigste vi kunne finde kostede 7.800 yen med “fredagstillæg”.Der var var jacuzzi på værelset, men ellers intet at bemærke. I nyhederne så vi at der havde været 38 grader varmt i området omkring Beppu!